vrijdag 4 juni 2010

Commissaris Mugica Gonzalez doet zijn verhaal

Op vrijdag 4 juni werd er samen met de jongeren stil gestaan bij de Spaanse burgeroorlog (1936-1939) waarop het schilderij Kids’ Guernica van Pablo Picasso gebaseerd is. De jongeren kregen het beklijvende verhaal te horen van commissaris Manuel Mugica Gonzalez van de Gentse Politie. De vader van Manuel was één van de 200 kinderen die naar Gent vluchtte voor het geweld. De uiteenzetting werd ondersteund met filmpjes en foto’s.



6 opmerkingen:

  1. Het hele verhaal dat ons verteld werd heeft me wel aangegrepen. Ook om het feit dat ik zelf van Spaanse originie ben en mijn grootvader dit ook heeft meegemaakt wat Meneer Mugica Gonzalez zijn vader heeft meegemaakt. Het was een leerrijke ervaring .
    Groetjes Kimberley Gandarias-Elorrieta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het een heel mooi verhaal
    we hebben er zeker wel wat van opgestoken
    voor het project .groetjes
    Marlies Geerts

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het verhaal vond ik heel mooi en heel pakkend...
    we hebben het verhaal wat verwerkt in ons project met oorlog en vrede.

    Proficiat dat je dit wilde komen vertellen aan ons.

    Groetjes Celine Vertongen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het verhaal dat Meneer Mugica Gonzalez vertelde was heel erg facinerend en boeiend.Het was een goede start voor het project, hiemee wil ik Meneer Mugica Gonzelez bedanken omdat hij zo open zijn verhaal verteld heeft.

    Groetjes Gerregat moyra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Manuel Mùgica-Gonzalez21 juni 2010 om 11:55

    Het was een groot genoegen om bij jullie mijn verhaal te komen brengen. Jullie zijn een zeer aangename klas en ben nu ook zeer gelukkig dat jullie zo gedreven aan het project verder werken. Ik ben ervan overtuigd dat het een groot succes wordt. Jullie resultaat zal de wereld rondreizen. Proficiat op voorhand. Ik kom zeker eens langs tijdens de werkzaamheden.

    Groetjes

    Manuel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Chris Van Wassenhove22 juni 2010 om 08:44

    Het is fantastisch dat onze leerlingen zich inzetten voor dit project! Ik wens de leerlingengroep met de begeleidende leerkracht Mw. Van Marsenille veel succes en voldoening bij de uitwerking ervan!

    BeantwoordenVerwijderen